Kleine update

1 oktober 2012 - Paramaribo, Suriname

Nou, vanochtend toch maar weer vroeg (als in 6:15uur... okay, na 2x op snooze gedrukt te hebben, om 6:35uur.) uit bed gegaan. Waarom? Omdat we weer naar de vreemdelingendienst gingen.

Zoals in mijn vorige verhaal te lezen was, was het briefje dat ik mee had gekregen niet goed. Mijn naam was ineens Marije Kroon en woonde aan de prinsessenstraat. (Ook leuk hoor, maar niet correct.)

Wij komen daar aan, om kwart over 7 ongeveer. Zijn ze nog niet open.. de lamme takken... maar goed iets na half 8 naar binnen. Ik mocht meteen doorlopen naar de achterste loketten. ,dus was echt de allereerste van de dag.

Ik leg uit wat er mis is..
"Ja, ik had u nog gebeld toen u net weg was, maar u nam niet op"
"Ik heb geen gemiste oproepen gehad hoor", zei ik.
"Ja, ik denk dat uw telefoon uit stond." (stond echt niet uit, geen oproep gehad, maar prima dacht ik)

Ik kreeg een nieuw briefje mee, ik heette gelukkig weer Marije Boonstra, maaaar helaas woonde ik nogsteeds op de Prinsessenstraat. Ik was al aan het weglopen, dus ik weer terug. "Adres klopt nog niet"... werd aangepast. Kreeg ik een nieuw briefje. Ik loop weer richting de deur. Naam klopte, adres klopte... klopte mijn telefoonnummer niet. Ik weer terug.
"Telefoonnummer klopt ook niet" (Zie hier de oorzaak waarom ik dus geen oproep heb gekregen)
Ook aangepast. Ik alles dubbel checken. En gelukkig, nu klopt het wel! EINDELIJK!

Claire en Karoline waren gelukkig ook snel (voor Surinaamse maatstaven) weer buiten, dus dit was een geslaagde dag bij de vreemdelingendienst. Blijkbaar komt dat dus toch ook nog voor.

Oh, nog een tip voor mensen die ooit naar Paramaribo gaan. BESTEL GEEN PIZZA'S BIJ DE PIZZA HUT!!!

We hebben gisteren 1,5 uur gewacht op 5 pizza's, kregen er maar 3 (de rest was aangebrand) 1 daarvan was nogsteeds iets te donker (als in toch best wel zwart) en de bezorger had niet eens 10 SRD aan wisselgeld.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. LaLaPeMa:
    1 oktober 2012
    Je gaat toch geen pizza's eten als je in suriname bent? Die mensen kunnen roti maken! Pizza's komen uit italie!

Wel fijn dat je nu niet meer naar de vreemdelingenpolitiw hoeft! Scheelt een hoop geerger!

X
  2. Feia:
    1 oktober 2012
    Ik vind jou verhalen zo leuk om te lezen. Moet zo lachen. Nou geniet ervan ik wacht op de volgende. Liefs feia
  3. Marije:
    1 oktober 2012
    Sorry, maar we hadden zin in pizza! En we wilde niet koken... Roti was achteraf een beter idee geweest inderdaad.... Hmm..

En idd, voorlopig is het, bye bye vreemdelingenpolitie! (Over 6 weken, moeten we nog steeds bellen, vraag me af wat we dan te horen krijgen ;p)

xx
  4. Marije:
    Thanks Fei! Leuk dat je me volgt, haha. En idd, tot de volgende! xxx
  5. Feia:
  6. Marije:
    1 oktober 2012
    Oh en Laura... zaterdag hebben we lekker ge-BBQd!! Dus ben ik nu vergeven voor mijn zin in pizza?! ;)
  7. LaLaPeMa:
    1 oktober 2012
    Haha, ja hoor! Moet je lekker helemaal zelf weten! Was alleen gezien je topografische lokatie te verwachten dat de pizza niet helemaal fantastisch zou zijn! Bbq is natuurlijk altijd goed!

Heb zondag mn eerste wedstrijd sinds jaren gekeept! Lachen man! Heb er 5 doorgelaten! Schaam schaam schaam!

Kindjes zijn lief en pep mist je wel! Heeft al een paar keer 's ochtends gezegd als hij de maan zag: mama de maan gaat zo weg en dan gaat ie naar suriname naar tante marije! Lief hoor!
  8. Oma:
    1 oktober 2012
    Nou Marij, je maakt daar wat mee hoor.Je moeder en ik hebben gisteren van je eerste verhaal zitten genieten bij de vreemdelingendienst..je begrijpt dat ik in Oirschot was.het was wel vreemd hoor zonder jouw in huis..Irene en Sjoerd genieten nu van Barcelona,na verdient keihard werken.Geniet iedere keer weer van je verhalen.ga zo door ,liefs Oma!
  9. Marije:
    1 oktober 2012
    Ooh goed bezig! Ofja, dat je weer lekker aan de hockey gaat... ;p Na een beetje training komt het wel goed met het tegenhouden van die ballen denk ik zo!

Aaah super lief neefje heb ik ook zeg... germ wat schattig.. Geef 'm maar een dikke knuffel en een kus van me! (en margje natuurlijk ook!)
    xxx
  10. (mama) Nettie:
    1 oktober 2012
    Nou mop, net weer even bijgepraat, gezellig. Gelukkig is alles geregeld bij de vreemdelingenpolitie. Ik heb trouwens je hangmat gered bij het opruimen van de vakantiespullen, fijn he? kun je als je weer thuis bent verder hangen. Nou tot gauw schat. Ik geniet ook ontzettend van je verhalen, dus..... vooral blijven schrijven. liefs,xxxxxxxx
  11. Irene:
    1 oktober 2012
    Hey wat kun jij leuk vertellen...moet je iets mee doen ;)
    Wij zitten nu in Barcelona en het weer is hier heerlijk ( in vergelijking met nl en natuurlijk niet met Suriname)
    Fijn dat je weer gewoon Boonstra heet.
    Jammer van je pizza...weet je dat voor de rest van je "vakantie" ;)
    Xxx
  12. Marije:
    2 oktober 2012
    Jaa, zo fijn van mijn hangmat! Ik ga thuis echt iets van bomen planten, het ligt zooo fijn!
    En Irene.. ik heb zo'n vermoeden dat ik daar ook iets mee ga doen ;) haha... Geniet van je paar daagjes vrij.. lekker hoor! Ik moet morgen weer beginnen, 6uur mijn bedje uit!
    xxx