Het leven van een Bakra in Suriname gaat niet over... nee.... ligt vooral in de hangmat!

23 oktober 2012 - Paramaribo, Suriname

Ik ben jullie toch nog een kleine update verschuldigd denk ik... Maar ik heb de afgelopen tijd niet heel erg veel gedaan om heel eerlijk te zijn.

En voor de mensen die bang zijn dat me iets is overkomen door die grote brand, wees niet bang, dat was een heel eind van mij vandaan. Echter viel de as later wel bij ons in het zwembad.. en konden we de brandlucht ook nog goed ruiken.

Om terug te komen op het niets doen: Het hangmateren gaat me nog erg goed af. Maarja, thuis zit je 's avonds op de bank voor de tv. Hier lig je lekker in je hangmat een boekje te lezen, te kletsen of een beetje naar muziek te luisteren. Ook wil het daarbij nog wel eens voorkomen dat je dan in slaap valt. Maar no spang, je wordt vanzelf wel weer wakker als je uitgeslapen bent ;)

Dan kan ik nog een hele paragraaf vullen over eten. De restaurants hier zijn echt geniaal. Heeeel goedkoop, je krijgt portie's waarmee je een heel weeshuis te eten kunt geven en daarnaast is het ook heel erg lekker. Vooral de bami met kip is hier heerlijk. Niet te vergelijken met de bami thuis!!!! Laat dat maar even duidelijk zijn.

Claire en ik zijn trouwens echte chefkes geworden. We koken toch elke week wel een paar keer voor onszelf en vaak ook voor een aantal huisgenoten. Het menu varieert van tussen italiaans, mexicaans, aziatisch en lekkere hollandse kost!

Ook hebben we zelf overheerlijke baka bana's gemaakt. Iets wat ik thuis ook nog wel ga maken als het lukt om goede bakoven (bananen) te vinden.

Maar door al dat eten en hangmatteren zijn we nogal bang om heel dik en lui te worden. Okay, lui zijn we al wel, maar daar gaat verandering in komen mensen! Want... ja... wij gaan sporten!
We gaan naar "The Gym". Een soort gevechtssportschool waar we onder handen genomen zullen worden door een peronal trainer. "Afbeul-alarm" rinkelt aan alle kanten!! Hoe we bij deze gym zijn gekomen zal door Claire worden verteld in haar blog, dus wil ik jullie bij deze graag doorverwijzen: http://claire.reislogger.nl
Als je het nog niet ziet staan, heb geduld, het verhaal is nog in de maak. Ik geef jullie vast een leuke hint: "De taxirit"
Komende woensdag wordt onze eerste avond afzien. Ik heb er zin in!

Afgelopen weekend zijn we natuurlijk weer heerlijk op stap geweest. Naar Asia de SU... Nu kregen we gisteren te horen dat ze geen vergunning hebben gekregen, of dat deze is ingetrokken vanwege het pand. Nu zit Asia boven een lunchroom, dus op de 1e verdieping... En ze hebben geen vergunning gekregen, omdat je dus door de vloer zou kunnen zakken wanneer er te veel mensen binnen zijn... Aaj!
Al zegt dat niets over de gezelligheid natuurlijk, hebben daar een hele leuke avond gehad! En toen we 's avonds thuis kwamen zijn we met kleren en al in het zwembad gesprongen voor een heerlijk verfrissende duik. Daarnaast hebben we naar de camera gezwaait. (je denkt vast, hoezo meldt je dit... lees vooral verder)
De volgende ochtend was de huisbaas hier echter niet zo blij mee, vooral met dat zwaaien bedoel ik dan. Alsof die camera's daar stuk door gaat?!!?! Die man hoeft ons niet zo te bespieden hoor (om half 5 's nachts, of in de ochtend, wat je wilt ;p). Laat ons toch lekker zwaaien!

De bioscoop ziet er ook leuk uit. Afgelopen zondag zijn we naar Finding Nemo in 3D geweest. Echt geniaal! De popcorn daar is trouwens heerlijk! Daarnaast kun je zelfs hotdogs en döner eten...in de bios ja! En door de airco kun je lekker even ontsnappen aan de hitte. Toen de film was afgelopen was ik om heel eerlijk te zijn wel weer blij om naar buiten te mogen.

Even een weerupdate... Zon zon zon en nog eens zon. Heel zelden hier en daar een tropische bui. Met een redelijk constante temperatuur van 35°C.
Al jaloers?! ;)

Nou, komend weekend ga ik naar de Full-moon party, waardoor ik weer een weekendje van de aardbodem verdwenen zal zijn. Of vooral internet-loos...
Na die tijd kun je misschien weer eens een keertje ergens ooit een blog verwachten, haha.

X

1. Sanneke:
    24 oktober 2012
    Leuk weer! En de bakoven hebben ze vaak wel bij de appie! Fijn he! En de bami is heerlijk he! Ik maak die vanavond weer, het is echt heeel makkelijk! Je krijgt t recept wel.

Hoe is t met salsadansen? Salsuri?
    Have fun! xxx
  2. Miranda:
    24 oktober 2012
    Wow klinkt echt allemaal zo super chill. zo willen dat ik nu het vliegtuig kon pakken en kwm ik je opzoeken.
    bonte is tegenwoordig saai zonder je.
    chick enjoy!!

Xxx Miranda
  3. Oma:
    Hallo marij en Claire
    Als ik alles goed begrijp, zijn jullie dag en nacht in de weer met lol trappen.Blijf er ook nog wel tijd over om les te geven?Ik zou jullie wel eens bezig willen zien.Hou jullie goed he?Oma!
  4. Marije:
    24 oktober 2012
    @Sanneke: Salsadansen zijn we nog niet mee begonnen, is eens per maand en vorige maand kwam het niet goed uit. En vanavond beginnen we met sporten, dus kijken we nog even of we dat gaan doen. Op zich hebben we de basis al van huisgenoten geleerd...eitje! ;)

@Miranda: Het is eigenlijk best wel leuk om te horen dat het zonder mij heel saai is! ;) Maar wel weer heel erg jammer voor jullie! En het is idd allemaal erg chill hier hoor!

En Oma, we hebben het hier inderdaad goed naar ons zin. Vandaag hebben we ook weer kinderen behandeld hoor, dus ook al lijkt het niet zo, ik loop toch echt stage. Al voelt het wel meer als vakantie, maar dat kan ook door het weer komen.

Liefsx
    Marije